Gratulujemy zwycięzcom konkursu patriotycznego
17 lutego 2020
Fundacja realizatorem nowej Strategii Rozwoju Kapitału Społecznego
21 lutego 2020
Pokaż wszystkie

#zadaNIEdomowe – czy prace domowe pomagają uczniom?

Rzecznik Praw Obywatelskich wraz z edukacyjnymi organizacjami społecznymi prowadzi akcję #zadaNIEdomowe. Ma ono na celu rozpoczęcie dyskusji o jakości i celu prac domowych zadawanych w szkołach.

Czy prace domowe są konieczne? Jakiego rodzaju zadania dzieci powinny robić w domu, żeby utrwalić wiedzę z lekcji? Czy da się połączyć zadawanie prac domowych z różnych przedmiotów, aby nauka w domu była bardziej efektywna i zajmowała uczniom mniej czasu? Na te i inne pytania powinni odpowiedzieć nauczyciele, rodzice i dzieci ze wszystkich szkół w Polsce.

Rzecznik Praw Obywatelskich widzi problem w sferze zadawanych do domu lekcji i zachęca do dialogu wewnątrzszkolnego, który pomoże wypracować politykę placówki w tej kwestii. Aby ułatwić rozmowę na ten temat, opracowany został krótki poradnik, który może stanowić dobrą bazę do planowania działań (do pobrania: https://obywateledlaedukacji.org/zadaniedomowe/ ).

Fundacja „Rodzice Szkole” z zadowoleniem przyjmuje działania RPO i namawia do podjęcia rozmów na temat prac domowych w szkołach. Wspólnie stwórzmy kreatywne metody rozwoju naszych dzieci także po lekcjach, aby zadania domowe nie były nudne i odtwórcze, tylko pobudzające do myślenia.

Zapraszamy do zapoznania się z listem p. Pawła Nowaka, przedstawiciela Fundacji i rodzica uczniów warszawskiej szkoły, który prezentuje swoje stanowisko w sprawie prac domowych i zachęca do polemiki.

Komentarze są wyłączone.