Ocena pracy nauczycieli.
Fundacja „Rodzice Szkole” przedstawiła uwagi do projektu rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki w sprawie oceny pracy nauczycieli.

Fundacja „Rodzice Szkole” wspiera rodziców dzieci z zaburzeniami rozwojowymi
6 lipca 2022
Pokolenie Brylantów
31 lipca 2022
Pokaż wszystkie

Ocena pracy nauczycieli.
Fundacja „Rodzice Szkole” przedstawiła uwagi do projektu rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki w sprawie oceny pracy nauczycieli.

Uwagi Fundacji „Rodzice Szkole” do projektu rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki w sprawie oceny pracy nauczycieli

Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 4. 07. 2022 r. w sprawie oceny pracy nauczycieli porządkuje kompleksowo tryb oceny pracy nauczycieli, uwzględniając aktualne regulacje prawne, szczególnie wprowadzane w ramach obecnie nowelizowanej ustawy Karta Nauczyciela. Dodatkową zaletą projektu jest zapisanie kryteriów oceny pracy dyrektora szkoły, na potrzebę czego Fundacja „Rodzice Szkole” wielokrotnie zwracała uwagę.

Uwzględniając generalnie pozytywną ocenę projektu, Fundacja „Rodzice Szkole” wnosi o:

1. w § 3 ust. 4 pkt 12) skreślenie słów: „programów wychowawczo- profilaktycznych

Uzasadnienie Sprawa programu wychowawczo-profilaktycznego jest jednoznacznie uregulowana w art. 84 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe: 2. Do kompetencji rady rodziców, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, należy: 1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo -profilaktycznego szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26. Zatemnie można na poziomie rozporządzenia pozbawiać radę rodziców (jako jedynego reprezentanta wszystkich rodziców uczniów danej szkoły) przyznanych jej ustawowo uprawnień.

2. w § 10 ust. 1 pkt 2 po wyrazach „z uchwałami stanowiącymi rady pedagogicznej” dodać przecinek oraz wyrazy „rady rodziców

3. w § 10 ust. 1 pkt 3 po wyrazach: „organami szkoły”, dodać przecinek oraz wyrazy„w szczególności z radą rodziców”

Uzasadnienie do pkt 2 i 3

Ustawowe umocowanie rady rodziców jako obligatoryjnego organu szkoły, reprezentującego wszystkich rodziców i opiekunów prawnych uczniów danej szkoły powinno być wyraźnie zaznaczane w rozporządzeniach ministra ds. spraw oświaty, co oprócz zgodności z regulacjami ustawowymi będzie wskazywało na kierunki polityki oświatowej państwa i spełniało rolę informacyjno-edukacyjną w stosunku do wszystkich uczestników życia szkolnego.

Komentarze są wyłączone.