W ramach programu PO WER , 40 uczniów warszawskich szkół zawodowych miało szansę przez dwa tygodnie poznawać metody pracy w greckich firmach. Młodzież wzięła udział w kompleksowym projekcie rozwijającym kompetencje zawodowe.
W tej edycji programu stażowego uczestniczył Zespół Szkół nr 11 im. W. Grabskiego oraz Zespół Szkół nr 40 im. S. Starzyńskiego z Warszawy. Uczniowie kształcący się w ramach specjalności technik informatyk, technik energetyk, technik obsługi ruchu turystycznego oraz technik ekonomista wzięli udział we wszechstronnym projekcie umożliwiającym naukę i zdobywanie doświadczenia za granicą.
Poza zajęciami praktycznymi w greckich przedsiębiorstwach, obejmował on zajęcia z zawodowego języka angielskiego, szkolenie z umiejętności miękkich (takich jak reagowanie na stres, asertywność czy tworzenie mapy myśli), kurs historii i kultury Grecji oraz podstawy języka greckiego.
Podczas dwutygodniowego wyjazdu odbyły się szkolenia w greckich firmach, takich jak EOT, Baras Travel czy Aegean Motorway. W czasie weekendów uczniowie mieli okazję zwiedzać zabytki regionu i poznawać lokalną historię.
– Bardzo mi się podobało, podszkoliłam swoje umiejętności oraz język angielski. Poznałam super ludzi i polecam każdemu- mówi Karina z Zespołu Szkół nr 11.
Program jest organizowany już po raz trzeci, obecna edycja obejmuje dwa cykle praktyk zawodowych. Kolejna grupa uczniów będzie miała możliwość wziąć w nich udział już wiosną 2020 roku.
– Praktyki zawodowe za granicą to doskonała okazja do poszerzenia swojej wiedzy nie tylko o zawodzie, ale także o kulturze pracy w innych krajach. Dzięki partnerstwu zagranicznemu polscy uczniowie mają szansę otworzyć się na rynek europejski – mówi Wojciech Starzyński, prezes Zarządu Fundacji „Rodzice Szkole”, która jest realizatorem programu stażowego. Projekt jest finansowany ze środków Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER 2014-2020).