Najważniejsze kompetencje rady rodziców
Rada rodziców:
-
uchwala w porozumieniu z radą pedagogiczną program wychowawczy i program profilaktyki szkoły.
-
wyraża zgodę na działalność w szkole stowarzyszeń i innych organizacji.
-
wnioskuje do dyrektora szkoły o ocenę pracy nauczyciela.
-
uczestniczy w ocenie pracy dyrektora szkoły.
-
opiniuje dorobek zawodowy nauczycieli ubiegających się o wyższy stopień awansu zawodowego.
-
bierze udział w komisji konkursowej wybierającej kandydata na stanowisko dyrektora szkoły.
-
gromadzi fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł przeznaczane na działalność statutową szkoły.
-
opiniuje projekt planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.
-
występuje do dyrektora i innych organów szkoły, organu prowadzącego szkołę i organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach dotyczących szkoły.
więcej - kliknij i pobierz
Jeśli chcesz dowiedzieć się:
- jak założyć i prowadzić radę rodziców?
- jak wspierać samorząd uczniowski?
- jak organizować współpracę rad rodziców na szczeblu lokalnym, regionalnym i krajowym?
- co zapisano w Europejskiej Karcie Praw i Obowiązków Rodziców?
- jak skutecznie współpracować z dyrektorem szkoły i radą pedagogiczną?
- jak prowadzić dialog na rzecz szkoły obywatelskiej?
- jakie przepisy prawne określają miejsce i rolę rodziców w polskim systemie oświaty?
- jak działają rodzice i ich przedstawiciele w krajach Europy i świata?
zgłoś się do nas: tel.: 602 694 951, 721 326 336, e- mail: kontakt@rodziceszkole.edu.pl
Rada rodziców:
– uchwala w porozumieniu z radą pedagogiczną program wychowawczy i program profilaktyki szkoły
– wyraża zgodę na działalność w szkole stowarzyszeń i innych organizacji
– uczestniczy w ocenie pracy nauczycieli i dyrektora szkoły
– opiniuje dorobek zawodowy nauczycieli ubiegających się o wyższy stopień awansu zawodowego
– bierze udział w komisji konkursowej wybierającej dyrektora szkoły
– gromadzi fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł przeznaczane na działalność statutową szkoły
– opiniuje projekt planu finansowego przygotowanego przez dyrektora szkoły
– występuje do dyrektora i innych organów szkoły, organu prowadzącego szkołę i organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami w sprawach dotyczących szkoły.